“Zoti i masakrës”, përmbys kulturën e dialogut në zmadhues të problemit

26 Dhjetor, 2017 - 12:37 pm

Me tekst të Jasmina Reza e regji të Besfort Idrizit, mbrëmë për publikun prishtinas erdhi premiera e shfaqjes “Zoti i masakrës”, në Teatrin Kombëtar të Kosovës, duke e përmbyllur kështu ciklin e premierave në këtë institucion, shkruan KultPlus.

Gili Hoxhaj

Teksti i dramaturges së njohur botërore Jasmina Reza, që mbrëmë erdhi në shqip në skenën e vogël të TKK-së, kishte pasur një sukses mjaft të madh në gjuhën origjinale, në frëngjisht dhe po thuajse në të gjitha gjuhët në të cilat është luajtur. Ajo është fituese e çmimeve të mëdha, dhe disa nga çmimet e saj lidhen pikërisht me këtë dramë.

Regjisori nga Maqedonia, Besfort Idrizi këtë dramë qëllimisht ua ka besuar aktorëve të rinj por tashmë të dëshmuar në rolet e tyre. Donikë Ahmeti mbrëmë erdhi me një rol mjaft dinamik atë të Veronikës, e Shpëtim Selmani luante rolin e bashkëshorti të saj Mikelit, May-Linda Kosumovic erdhi në rolin e Anetës, kurse Fisniku ishte bashkëshorti i saj që mbrëmë erdhi në lojën e Labinot Racit.

E gjithë ngjarja shtjellohet brenda dhomës së pritjes së Veronikës dhe Mikelit prindërve të Brunos, të cilët presin në takim një familje tjetër të shtresës së lartë, dy prindërit e Liridonit, Fisnikun dhe Anetën. Në këtë takim, këta dy prindër i kishte sjellë zënka e fëmijëve të tyre. Bruno, i kishte thyer të dy dhembët Liridonit, dhe shkaku i krejt kësaj ishte se Bruno nuk e kishte pranuar atë në bandën e tij, madje e kishte quajtur dhe spiun. Për të ardhur tek këto shkaqe dhe ndoshta për t’u zhveshur nga përgjegjësitë e tyre si prindër për sjelljet e fëmijëve, ata hyjnë në një dialog, nga i cili dalin si mos më keq.

Kjo shfaqje tërë fokusin e zhvendos tek çdo detaj me të cilin aktorët ndërveprojnë në skenë. Brenda saj nuk ka hapësirë për asgjë tjetër përveç dialogut të aktorëve, duke shpërfaqur kështu ndërveprimet njerëzore, përmes komunikimit. Në fillim të takimit të këtyre dy familjeve, takimi duket të jetë shpresëdhënës, edhe pse tejet sipërfaqësor në dukje. Mirësjellja që ata shfaqin në fillim brenda pak çastesh kalon në një trajtë krejtësisht tjetër. Ata ndonëse të mbledhur për ta zgjidhur problemi e fëmijëve të tyre, duket se kalojnë vet në fëmijë, dhe në çdo fjalë duke i hapur edhe më tutje një shteg të ri problemit. Në të shumtën e rasteve, bisedat e tyre ikin nga çështja kryesore, duke shpërfaqur komplekset e martesës së tyre, e rrallë ndonjëherë duke i ndërfutur ato me pasojat që kjo mund t’i ketë pasur në sjelljen e fëmijëve të cilët i kishin sjellë në atë gjendje. Veronika, është personazhi i cili më së shumti insiston për të mos iu larguar problemit për të cilin bashkohen, e bisedat e tyre shpesh ikin nga konteksti pas telefonatave të babit të Liridonit, Fisnikut, e që bën që bashkëshortja e tij të dehet e ta dëmtoi telefonin e tij drejt jofunksionimit.

Besfort Idrizi nga Maqedonia, vjen për të parën herë si regjisor në Kosovë, thotë se kjo shfaqje brenda vetës gjeneron shumë tema, por kultura e debatit është segmenti kryesor i shfaqjes.

“Teksti i kësaj shfaqje ndërthur në vete shumë tema, nuk është që ka vetëm një temë gjenerale dhe e gjithë shfaqja të bëhet për atë, por nëse përpiqemi që të nxjerrim një temë do të ishte kultura e dialogut, për t’u marr me një problem”, tregoi Besfort Idrizi për KultPlus.

Ai thotë se përmes kësaj shfaqje sjellë dialogun si pjesë të kulturës në kontekstin e Ballkanit, e veçmas të popullit shqiptar.

“Kemi pak mungesë të dialogut, të kulturës së argumentimit kështu që në të shumtën e rasteve edhe kur nisemi me idenë më fisnike për të bërë një dialog apo argumentim në të shumtën e rasteve fillojmë të merremi me gjëra personale dhe asesi nuk mundemi ta mbajmë nivelin e duhur të debatit”, pohoi Idrizi, i cili shtoi se ky problem është i pranishëm në të gjitha fushat, që nga elitat politike deri tek rastet e përditshme.

Duke qenë se teksti origjinal i kësaj shfaqje shtrihet në Francë, Besforti tregoi se ideja e tij thelbësore ka qenë që atë tekst ta adaptoi për publikun kosovar, duke shtuar se çdo kush mund ta gjej vetën në mesin e dy familje që paraqiten në këtë shfaqje.

“Fillimisht, kemi të bëjmë me probleme të fëmijëve, të cilët zgjedhin mënyra të dhunshme dhe jo dialogun dhe kjo përcillet edhe tek prindërit e tyre , ndërsa teksti përmban edhe tema të ndryshme që lidhen me keqpërdorimin e barnave farmaceutike në tregun në Kosovë. Këto kanë qenë edhe idetë e mija që të fus edhe shumë ide të tjera brenda tekstit që ngjarja të komunikoi me komunitetin dhe temat të cilat i prekin kosovarët, pra të mos jetë një shfaqje që flet për dy fëmijë që janë diku larg por për dy familje në mesin tonë”, tregoi regjisori Idrizi për KultPlus.

Po ashtu pjesë e ekipit të kësaj shfaqje janë edhe skenografi Enes Deari dhe kostumografi Ines Golia nga Shkupi. Për të gjithë ata që duan të shijojnë këtë tragjikomedi, repriza e parë do të shfaqet sonte më 26 dhjetor dhe nesër më 27 dhjetor, duke filluar nga ora 20:00 në Teatrin Kombëtar të Kosovës./ KultPlus.com

Të ngjajshme