Nga Singapori në Seul, kryeqytetet e artit në rritje të Azisë konkurrojnë për kurorën e Hong Kongut

22 Mars, 2023 - 11:14 am

Duke u përballur me disa nga kufizimet më të rrepta të udhëtimit në botë dhe mundësinë e dërgimit të pjesëmarrësve në kampet e karantinës Covid-19, Art Basel i Hong Kongut është rikthyer në pothuajse normalitetin pas një sërë programesh të zvogëluara ose vetëm dixhitale.

Me kërkesat për hyrje të territorit më në fund të liruara, 177 galeri nga mbi 30 vende po përballen këtë javë me koleksionistët e pasur të Azisë në edicionin më të madh të panairit që nga viti 2019. Pjesëmarrësit raportuan shitje të shëndetshme gjatë një vrojtimi VIP të martën, me vepra nga piktori koreano-jugor Lee Ufan dhe artisti gjerman Georg Baselitz midis të paktën gjashtë transaksioneve që tejkalojnë 1 milion dollarë.

Ngjarja pesë-ditore ankoron Javën e Artit të Hong Kongut, një orar më të gjerë të shfaqjeve satelitore dhe hapjeve të ekspozitave, festave të shkëlqyera dhe bisedimeve. Qyteti është përsëri i mbushur me ngjarje kulturore vetëm një muaj pasi territori hoqi mandatin e tij gati 1000-ditor të maskave.

Por shumë ka ndryshuar në katër vitet e fundit. Ndërkohë që tregu global i artit iu përshtat me padurim pandemisë, koleksionistët dhe galeritë vazhduan të bënin pjesën më të madhe të biznesit të tyre personalisht. (Blerjet online të artit dhe antikiteteve u dyfishuan në vlerë midis 2019 dhe 2021, por ato ende përbënin vetëm 20% të shitjeve globale, sipas raportit vjetor autoritativ të Art Basel dhe UBS). Dhe me Hong Kongun – i konsideruar prej kohësh tregu më i fortë i artit në Azi – i mbyllur efektivisht nga vizitorët ndërkombëtarë dhe i tronditur nga muaj të tërë protestash të trazuara pro-demokracisë para kësaj, koleksionistët filluan të kërkonin diku tjetër.

Vetëm vitin e fundit, panaire të mëdha të reja të artit janë nisur në Seul dhe Singapor. Kryeqyteti i Tajvanit vazhdon të gjenerojë emocione ndërsa përgatitet të presë edicionin e katërt të panairit të tij Taipei Dangdai dhe inaugurimi Tokyo Gendai nis në Japoni këtë korrik. Galeritë perëndimore dhe shtëpitë e ankandeve ndërkohë kanë zgjeruar praninë e tyre në qytetet aziatike përtej Hong Kongut. Pra, a mundet ndonjë prej këtyre tregjeve në zhvillim të vendoset si qendra kryesore e koleksionistëve në rajon?

Kufij të rinj

Gushtin e kaluar, Sotheby’s mbajti ankandin e tij të parë në Singapor për 15 vjet. Vëllimi i interesit ishte aq i lartë sa ofertuesit e mundshëm u derdhën në korridoret e një dhome konferencash të mbushur plot. Duke lëvizur mes anglishtes dhe mandarinit, drejtuesi i ankandit hodhi poshtë veprat e artit të peshave të rënda aziatike si Yayoi Kusama në një turmë shitjesh që së bashku tejkaluan vlerësimet me pothuajse 40%.

Në të vërtetë, 18 milionë dollarët e marrë atë ditë ishin një ndryshim relativ i xhepit për Sotheby’s. Por ishte një shenjë qëllimi. Shtëpia e ankandeve më vonë e përshkroi ngjarjen si “provë se (Singapori) është bërë një qendër jo vetëm për Azinë Juglindore, por edhe për artin modern dhe bashkëkohor në mbarë botën”.

Sotheby’s nuk ishte i vetmi që testoi ujërat. Më herët në vitin 2022, grupi MCH pronar i Art Basel fitoi një aksion në panairin e ri të artit të vonuar vazhdimisht të Singaporit, ArtSG, pasi u tërhoq nga sipërmarrja përpara pandemisë (grupi këmbënguli se lëvizja ishte “plotësuese” e funksionimit të tij në Hong Kong, jo një zëvendësim për të).

Ngjarja e shumëpritur filloi me sukses këtë janar, duke marrë dy kate të qendrës së ekspozitës Marina Bay Sands dhe duke raportuar mbi 42,000 vizitorë përgjatë orarit të saj katërditor.

Muzeu i ri i madh në Indi trajton paragjykimet e botës së artit dhe vështrimin mashkullor

Panairi u mbajt krahas Bienales së Singaporit në vazhdim dhe një panairi më të vogël të kuruar, S.E.A. Fokus, kushtuar artit në zhvillim të Azisë Juglindore. Qyteti ishte “me të vërtetë gumëzhitës”, tha drejtori i projektit të panairit Emi Eu në janar. “Kam parë shumë koleksionistë dhe VIP-a të rëndësishëm që vinin nga rajoni… Galeritë e mëdha perëndimore nuk do të kishin ardhur nëse nuk do të mendonin se e gjithë kjo javë ishte e rëndësishme për programin e tyre.”

Një mbrojtës i skenës së artit të Singaporit, Eu shërben gjithashtu si drejtor ekzekutiv i STPI, një punëtori dhe galeri lokale e fokusuar në printimin dhe punimet në letër. E themeluar si një iniciativë e udhëhequr nga qeveria mbi 20 vjet më parë, STPI i është bashkuar që atëherë nga institucionet kryesore të artit publik, përkatësisht Muzeu i Artit të Singaporit dhe Galeria Kombëtare Singapore. Financime të konsiderueshme shtetërore janë ndarë edhe për dy zona të mëdha të artit, Gillman Barracks dhe Tanjong Pagar Distripark, të cilat tani strehojnë grupe galerish dhe hapësira studiosh të subvencionuara.

Një numër në rritje i galerive private kanë ngritur gjithashtu dyqane vitet e fundit. Vetëm në ditët përpara ArtSG, Galeria Whitestone e Tokios dhe Woaw Gallery me bazë në Hong Kong hapën poste të reja në qytet.

“Hong Kongu ka humbur përfundimisht shkëlqimin e tij me të gjitha sfidat që kanë pasur – madje edhe përpara Covid-it,” tha Eu, duke aluduar në protestat pro-demokracisë që tronditën qytetin dhe nxitën një Ligj të diskutueshëm të Sigurisë Kombëtare që kritikët kanë frikë se tashmë ka filluar ta frenojë. shprehje artistike. “Singapori dhe qytete të tjera si Seuli përfituan shumë,” shtoi ajo, ndërsa paralajmëroi se pjesa më e madhe e kësaj zbret në “optikë”.

“Art Basel Hong Kong është me të vërtetë i rëndësishëm që (qyteti) të tregojë me të vërtetë atë që është realiteti në terren.”

Singapori ka avantazhe si për galeritë ashtu edhe për koleksionistët. Taksat e ulëta të vendit mund të mos jenë aq të favorshme sa ato në Hong Kong, i cili gëzon importe pa tarifa për artin, por është ende relativisht ekonomike si për blerësit ashtu edhe për shitësit. Një fluks i fundit i banorëve të pasur kinezë gjatë pandemisë ka zgjeruar bazën e klientëve vendas, ndërsa përdorimi i gjerë i Mandarinit i ndihmon koleksionistët nga Kina kontinentale – tani tregu i dytë më i madh i artit në botë – të ndjehen si në shtëpinë e tyre ndërsa bëjnë blerje për art.

Në fund të fundit, mund të jetë thjesht shumë herët që tregu i artit i sapolindur i Singaporit të konkurrojë me atë të Hong Kongut. BE e përshkroi qytetin si “fëmijën më të re” të Azisë në krahasim me tregjet më të vendosura si Seuli dhe Tokio.

“Duhet kohë,” tha ajo, duke shtuar: “Por nëse vërtet punojmë së bashku me të njëjtin qëllim, mendoj se mund të shkojmë diku.”

Baticat në rritje

Nëse tregu i Singaporit është ende relativisht i vogël, atëherë ai i Koresë së Jugut konsiderohet gjerësisht si një gjigant i fjetur. Mund të jetë e padrejtë të përshkruash madje koleksionistët e vendit si një forcë në zhvillim (ata tashmë përbëjnë tregun e pestë më të madh të artit në botë), megjithëse sfidat e fundit të Hong Kongut kanë katalizuar megjithatë një përpjekje të re për të kapitalizuar pasurinë e tyre.

Vetëm tre muaj përpara ArtSG, shumë nga të njëjtat galeri ndërkombëtare ishin në Seul, ku Frieze – organizator i panaireve të artit në Londër, Nju Jork dhe Los Anxhelos – lançoi edicionin e saj inaugurues aziatik. Tregtarët e mëdhenj si Thaddaeus Ropac dhe Gladstone hapën të gjitha hapësirat në qytet në vitin 2021, ndërsa ata tashmë në vend, përfshirë Pace dhe Perrotin, kanë kërkuar të zgjerojnë praninë e tyre.

Midis tyre ishte Lehmann Maupin e Nju Jorkut, e cila hapi galerinë e saj të parë në Seul në 2017 përpara se të zhvendosej në një hapësirë më të madhe vitin e kaluar. Bashkëthemeluesi David Maupin tha se tërheqja e Koresë së Jugut nuk ka të bëjë vetëm me pasurinë ose madhësinë (vetëm popullsia e Seulit është pothuajse dyfishi i asaj të Singaporit), por edhe për kulturën e saj të grumbullimit.

“Koleksionistët këtu kanë një hapje për t’u angazhuar me artistë – dhe për të blerë dhe folur për artin që nuk ka domosdoshmërisht rekorde ankandi,” tha ai përpara hapjes së Frieze Seoul. “Zakonet e tyre të grumbullimit vijnë nga njohja, interesi dhe pasioni”.

Interesi në rritje i botës së artit për vendin ka “kuptim të përsosur”, shtoi ai, duke vënë në dukje infrastrukturën e tij arsimore, galeritë lokale të mirëpërcaktuara dhe artistët me famë botërore si skulptori Lee Bul, të cilin ai e ka përfaqësuar prej kohësh.

Megjithatë Maupin, i cili gjithashtu drejton një galeri në Hong Kong dhe së fundmi ka emëruar një drejtor me bazë në Singapor, nuk pranon idenë se tregu i artit në rritje të Azisë është një lojë me shumën zero. “Mendoj se ka vend të mjaftueshëm për të gjithë,” tha ai, duke sugjeruar që qytete të ndryshme mund t’u shërbejnë audiencave dhe koleksionistëve të ndryshëm rajonal. “Ata janë të gjithë qendra të shkëlqyera.”

Bastet afatgjata

Në çdo rast, spekulimet për rënien e botës së artit në Hong Kong mund të jenë ekzagjeruar shumë. Brenda dy viteve të fundit, shtëpitë e ankandeve Sotheby’s, Christie’s dhe Phillips kanë njoftuar të gjitha planet për të hapur seli të reja fizike në qytet. Ish-kryetarja e Sotheby’s, Patti Wong tha se ndërsa Covid vendosi “një frenues të madh” në treg, shitjet e ankandeve të Hong Kongut “mbahen mjaft mirë” gjatë gjithë kohës.

“Ne e kemi parë si një shpenzim hakmarrjeje në sektorin e luksit dhe Art Basel (këtë vit) ka qenë shumë i pritur,” tha Wong, i cili punoi në Sotheby’s edhe pse pjesën më të madhe të pandemisë përpara se të largohej për të krijuar firmën këshilluese të artit Patti Wong & Associates. në një telefonatë video. “Ata do të kenë një ofertë të fortë”.

Wong përshëndeti shfaqjen e “mini qendrave” të reja në vitet e fundit, duke thënë se “sa më shumë lojtarë të ketë, aq më i gjallë është tregu”. Por, shtoi ajo, asnjë nga këto qytete nuk mund të përputhet me strukturën tatimore të Hong Kongut ose të kapërcejë avantazhet e tjera konkurruese të grumbulluara në dekadat e fundit./cnn/KultPlus.com

Të ngjajshme