Charles Dickens ishte një “skeptik i magjepsur” i të mbinatyrshmes

16 Gusht, 2022 - 10:15 pm

Charles Dickens ishte një mjeshtër i historisë drithëruese.

Më shumë se 150 vjet pas vdekjes së autorit të famshëm, tregimet e tij për fantazmat dhe goblinat vazhdojnë të frikësojnë dhe kënaqin lexuesit në mbarë botën. Por magjepsja e Dikensit me shpirtrat dhe fantazmat i kapërceu faqet e trillimeve të tij. Mes çmendurisë shpirtërore që pushtoi shoqërinë viktoriane, ai kërkoi shtëpi të përhumbura dhe merrte pjesë në seanca, edhe pse tallej me idenë se ekzistonin fantazmat, transmeton KultPlus.

Marrëdhënia shumëplanëshe e autorit me të mbinatyrshmen është fokusi i një ekspozite të ardhshme në Muzeun Charles Dickens në Londër. Duke hapur këtë vjeshtë, “To Be Read at Dusk: Dickens, Ghosts and the Supernatural” eksploron ndikimin e qëndrueshëm të Dickens në zhanrin e historisë së fantazmave. Ai botoi më shumë se 20 përralla drithëruese gjatë jetës së tij – dhe interesin e tij të fortë për paranormalen.

Ndër artikujt e ekspozuar janë skica origjinale të fantazmave të Dikensit nga karikaturisti John Leech, një botim i The Chimes që iu dhurua Hans Christian Andersen dhe bileta për leximet e Dickens të tregimeve të tij të fantazmave.

Autori shpesh interpretonte tregimet e tij për familjen, miqtë dhe publikun – tregimet e tij të fantazmave të Krishtlindjeve ishin një pjesë veçanërisht e rëndësishme e repertorit të tij – dhe ai më tepër i pëlqente të shkaktonte reagime të fuqishme nga audienca e tij.

Që në moshë të re, Dickens ishte i zhytur në histori të frikshme. Dadoja e tij, një “Miss Mercy”, e tmerroi atë me përralla makthi para gjumit, e patrazuar nga lutjet e tij se ai ishte “mezi i fortë dhe mjaftueshëm i rritur për ta dëgjuar përsëri historinë”, kujtoi autori më vonë. “Ajo kurrë nuk më kurseu asnjë fjalë prej saj. … Emri i saj ishte Mëshirë, megjithëse nuk kishte mëshirë për mua.”

Si një fëmijë më i madh, ai lexoi një revistë javore horror të quajtur Regjistri i tmerrshëm, i vetëdijshëm për emocionet e forta dhe kontradiktore që mund të provokonin historitë e frikshme.

Interesi i Dikensit për të mbinatyrshmen vazhdoi deri në moshën madhore. “To Be Read at Dusk” përmban një letër, të ekspozuar për herë të parë, që Dickens i shkroi autorit William Howitt, duke pyetur nëse ai dinte për “ndonjë shtëpi të përhumbur brenda kufijve të Mbretërisë së Bashkuar ku askush nuk mund të jetojë, hajë. , pijë, qëndrojë në këmbë, gënjejë, të fli,” sipas Harriet Sherwood të Guardian.

Emily Dunbar, kuratorja e ekspozitës, i thotë Guardian se Dickens, Hollingshead dhe autori Wilkie Collins shkuan në kërkim të një shtëpie të supozuar të përhumbur në Hertfordshire në Anglinë jugore. Shtëpia, rezulton, nuk ka ekzistuar.

Sipas faqes së internetit të muzeut, Dickens ishte një “skeptik i magjepsur”, më shumë i interesuar për rrënjët psikologjike të dukurive paranormale sesa për të gjetur prova të ekzistencës së tyre. Por shumë nga bashkëkohësit e tij besonin në ekzistencën e një mbretërie të mbinatyrshme. Spiritualizmi, një lëvizje fetare dhe kulturore e rrënjosur në besimin se shpirtrat e të vdekurve mund të komunikojnë me të gjallët, përfshiu Amerikën dhe Evropën në shekullin e 19-të, duke numëruar shumë figura të shquara midis adhuruesve të saj.

Ekspozita “To Be Read at Dusk: Dickens, Ghosts and Supernatural” do të shfaqet në Muzeun Charles Dickens në Londër nga 5 tetori 2022 deri më 5 mars 2023./KultPlus.com

Të ngjajshme